måndag 11 juni 2007

HPK Online Freeroll

Under våren så har vi på HPK spelat en online-liga med sponsrade priser från Nordic Bet. En liga som jag slutade på 5:e plats i. För alla som spelat minst 8 turneringar av totalt 17 så hade vi ikväll en freeroll. Prispengarna var också från Nordic Bet. Dealen med NB är att vi får $200 varje månad. Vi har dock sparat en del varje månad för att ha till denna freeroll. Totalt hade vi sparat $575 som nu delats upp på de 5 första platserna. Första pris $250 och 5:e pris $25.

Freerollen började med endast 11 spelare. Totalt hade 13 kvalat in men 2 kom inte till start.
Det började riktigt segt för mig. Fick bara skitkort spelade inte många händer. På det andra bordet small det dock och efter ca 1 varv var redan den första ute och jag var på finalbordet. Skitkorten fortsatte komma och jag foldade mig igenom den närmaste halvtimmen. Under den tiden han dock 3 pers åka ut och vi var nu 7 kvar. När jag sitter på BB så får jag äntligen se en riktigt bra hand. AA. Jippi, de någon har höjt mig varje varv och nu jäklar ska de få se. Fold, fold, fold, fold, fold, fold. Vafan!!! Första gången jag får en walk så sitter jag med raketerna. Nästa varv på BB får jag 9 3 off och självklart får jag en höjning i ansiketet. Efter ytterligare några varv dyker AA upp igen. Även denna gång på BB. Och vad tror ni händer? Självklart, alla foldar igen. Helt jävla otroligt.
Efter detta börjar jag dock plocka upp lite händer. På SB plockar jag upp AK. Alla foldar fram till knappen som höjer 3 ggr BB. Jag ställer in degen och BB lägger sig. Knappen funderar ett bra tag och väljer sedan och folda. Helt ok för mig. Samma sak upprepar sig några gånger. Någon höjer och jag ställer och sedan lägger sig alla. Detta gör att jag överlever och helt plötsligt är jag i pengarna. Ganska snabbt så åker även Jörgen ut och nu är vi bara 4. Jag lyckas sno en del blinds och har en stack på ca 2500. Dvs rätt shortstackad. Jag lyckas dock dubbla upp mot chipleadern med AQ mot AJ och sitter nu lite säkrare. Ytterligare en spelare åker ut och nu är vi 3 kvar. Jag har lyckat vinna några potter och ligger nu på ca 6000 när knappen ställer in sina sista 2100. Jag kikar ner på 66 i SB och väljer efter lite fundering att syna. BB lägger sig och han visar A9. Floppen kommer 10 9 8. Fan han träffade..... Turn 7!!!! Stege, hehe. River blank och nu är vi i heads up.
Vi är ganska lika och nu börjar det bölja fram och tillbaka. Ett tag leder min motståndare med 10300 mot 6200 men jag lyckas dubbla med A 10 mot A 6 och tar en fin ledning. Nu får jag dock bara skitkort och motståndaren spelar aggresivt. Snart är vi nästan lika igen. Då han hela tiden höjer från knappen så väljer jag att ställa så fort jag har ett klätt kort och det är inte ofta vill jag lova. Han foldar dock varje gång jag ställer och jag kan hålla en liten ledning tack vare det. Efter ca 20 minuters heads up så kikar jag ner på KK i BB. Motståndaren ställer in från knappen och jag synar så klart och han visar 33. Mina KK håller och vinsten är klar!

$250 är inte att förakta. Känns grymt bra. En liten extraslant att spendera i Vegas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Najs! Fortsätt i den stilen! Här är det pokertorka vill jag lova men snart måste jag försöka spela en turnering iaf. Vill ju inte komma till Vegas utan att komma ihåg hur man spelar poker...