torsdag 14 juni 2007

Omaha mania

Anmälde mig till en $8,80 Omaha PL Freezeout på Pokerstars igår kväll och turneringen körde igång med 154 spelare. Spelet flöt på bra och jag lyckades i princip vinna varje hand jag valde att spela vilket gjorde att jag hela tiden låg väldigt bra till. Under en period när vi var ungefär 25 spelare kvar gick jag in i en riktig streak och lyckades vinna 4-5 potter i rad. Träffade trissar om jag hade par eller färg om jag hade nötfärgsdraget. Lyckades få upp min stack till ca 25 000 och låg på 4:e plats.
Det var prispengar till top 18 och ganska snart var i inne i pengarna. Allt kändes bra och jag höll min position. Fick i princip bra starthänder hela tiden men flopparna var helt off. När det var 15 spelare kvar får jag följande hand AsJsAh4h. En riktigt bra starthand och jag väljer att höja upp till 1800 (300/600 blinds). Får syn av bordets chipleader som sitter på knappen. Övriga lägger sig. Floppen kommer 9h 7h 2s. Jag bettar ut 2400 och får direkt ett omslag till 7200. Då jag har färgdraget och AA så väljer jag att syna. Turn kommer 4s och jag checkar. Knappen ställer nu mig All-in. Shit, vafan gör jag nu? Jag har dubbla färgdrag och AA. Vafan sitter han på? Har han 8 10 för öppet stegdrag? Eller kanske set i 9:or eller 7:or? Eller har han kanske ett färgdrag i hjärter han också? Eller kanske är det en ren bluff ? Har väldigt svårt att sätta honom på en hand då jag inte har någon direkt read på honom. Fegheten kommer över mig och jag väljer efter att ha använt timebanken att folda. Vill liksom inte åka ut nu. Är nu nere på ca 18 000 i marker. Detta kanske var ett stort misstag? Det får jag förmodligen aldrig veta.
Handen efter får jag följande hand KcQdJc8h. En helt ok hand och jag limpar med. En spelare i mitten samt SB synar och BB checkar. Floppen kommer QsJs10s. Jag floppar 2 par men färgdraget finns ju där. Rundcheck och turn kommer Jh. Kåk! Alla checkar igen (Vill inte avslöja min hand). River 5c. SB bettar nu ut 1200. BB lägger sig och jag höjer till 2400. Cut off lägger sig och SB börjar fundera och går efter ca 10 sek All-in. Shit, vafan har han nu då. Det finns bara 3 händer som kan slå mig. QQ, AsKs eller Ks9s. Jag kan bara inte släppa denna hand och då jag täcker honom så åker jag i alla fall inte ut om han nu har någon av de där händerna. Förhoppningsvis sitter han med J 5 för en sämre kåk. Jag synar tillslut och ser till min förtret att pengarna som i slow motion åker över till motståndaren. Självklart hade han Ks9s för floppad straightflush.
Har nu ca 900 kvar och är ordentligt short. Lyckas trippla upp mig en gång med rivrad nötfärg men åker sedan ut på 13 plats kort efter. Hade BB och var tvungen att chansa när jag fick en raise emot mig.
Hade inte riktigt turen med mig i denna turnering och fick nöja mig med en uppdubbling av insatsen. Känns lite surt att man skulle få in kåken när den andra har straight flush. Hade jag inte kunnat vara blank istället så att jag hade kunnat komma ifrån den handen.
Totalt blev det lite minus under kvällen för jag spelade samtidigt en $5 NL Hold em rebuy turnering på Absolute poker och gjorde där en rebuy. Åkte ut på 12 plats (9 priser) när jag valde att ställa med AQ mot en spelare som i princip höjt varje hand. Självklart hade han denna gång QQ och inget ess kom på bordet.

Det får bli nya tag ikväll. Förhoppningsvis kan jag klonka hem något fint. :-)

Inga kommentarer: