torsdag 5 juli 2012

Rail!

Tisdagen började på samma sätt som dagen innan. Vi hade redan planerat att spela deepstacken på Rio till kvällen så vi tog det lugnt på hotellrummet. Fick dock se att jag hade slut på dricka så vi tog en sväng förbi Walmart för att fylla på kylväskan. När vi ska svänga in på parkeringen vid Walmart är det dock full kaos. Vettefan vad som hade hänt men det låg grejer överallt på vägen. En vattenpost stod och sprutade vatten och en jäkla massa folk sprang runt och plockade grejer. När vi står där och väntar kommer dessutom en brandbil.

Efter en liten stund kan vi dock passera och glida in på Walmart. Plockar upp lite dricka, vatten samt pudding och vi är snart ute igen och glider tillbaka till hotellet. Pekka drar ner till gymmet för att köra ett pass. Jag känner mig fortfarande förkyld och tar det därför lugnt. När Pekka kommer tillbaka upptäcker vi att det börjar bli försent för att ta en buffé så det blir en burgare på hotellet istället innan vi drar till Rio och köper in oss. Innan vi går till vårt bord glider vi in i Amazon room för att kolla om något stort spel pågår. Hinner knappt komma in i rummet innan jag hör någon ropa "Tobbe". Jag vänder mig om och där sitter Robin Ylitalo och spelar event 56. Ett $1500 event som från början hade nästan 3000 spelare och nu är nere på ca 70 spelare. Robin ligger bra med och har redan kommit in i pengarna. Tyvärr börjar vårt spel så jag kan inte stanna och raila men jag planerar att komma tillbaka senare.

Vår turre börjar och idag får jag ingen vidare start. Får AK 3 ggr tidigt i turren och torskar med alla. Bla mot 33 som floppar set. Är därför ganska snabbt nere på ca 8500 av mina ursprungliga 10000. När blindsen går upp till 50/100 får jag äntligen vinna min första hand och det blir en riktigt fin en. UTG höjer till 275 och UTG+1 synar. Jag sitter som UTG+2 och kikar ner på 2 svarta ess. Jag höjer upp till 900. Mycket förvånande får jag nu syn av 5 pers! Floppen kommer Jh 3c 2d. Den känns ganska ofarlig så efter man har checkat till mig bettar jag ut 2500. En tjeck med cowboyhatt synar. Turn Qs. Har redan bestämt mig att inte släppa denna hand och vet att tjecken är väldigt synvillig. Har 5150 kvar och bettar nu ut 3000. Han synar. River kommer 5s. Jag går nu all-in med mina sista 2150 och då lägger sig snubben??!! Ångrar verkligen att jag inte tryckte in allt på turn. Känns som att han hade synat då. Jaja, har nu i alla fall en riktigt bra stack. Efter detta händer inte mycket innan de 2 sista händerna innan pausen. Plockar först upp mitt andra pocket-par för dagen och efter en har höjt till 900 samt en annan synat synar jag också med mina 55. Floppen kommer. A K 10 och det är bara att släppa efter det bettats och synats av de andra i potten. Nästa hand får jag åter igen ett pocket. Denna gång 99. Jag synar åter igen ett raise till 900 och vi är 4 pers som ser floppen Q 7 6. Tjecken bettar nu ut 900 och de andra lägger sig. Då tjecken visat mycket dåligt spel känner jag att jag inte har någon aning om vad han har men jag väljer tillslut att syna. Turn kommer ytterligare en 6:a. Han bettar nu ut 1600. Efter lite tvekande synar jag igen. Rivern kommer 10. Nu bettar han ut 3500. Jag får en konstig känsla. För första gången i potten känns som att jag är slagen. Väljer därför tillslut att vika. Ångrar verkligen denna hand. Känns som att jag spelade alldeles för passivt och fick egentligen ingen information. Går nu till paus med ca 12000.

Efter pausen bryts ganska snart mitt bord och blindsen kommer snart upp på 300/600 med ante 75. Jag är nere runt 10 000 och efter att en ung kille har höjt till 1675 från tidig position pushar jag med AK. Alla lägger sig dock. Tappar en del blindar men vinner en liten pott efter att jag höjt från cutoff till 1600 med AJ och fått en syn. Floppen kommer J 7 4 och jag bettar ut 2400 efter att motståndaren checkat. Tyvärr lägger sig hon också. Blindsen går upp till 400/800 ante 100 och jag börjar nu bli kortdöd. Snor dock blindsen när jag ställer med Q 8 hh men tappar dock ett par varvs blinds. Får åter byta bord och hamnar nu på ett bord med ett gäng riktigt stora stackar som spelas aktivt. Jag får inga kort och nästa blindsnivå börjar närma sig. Börjar kännas lite jobbigt. Första handen på blindsnivå 600/1200 ante 200 så får jag äntligen en hand. 2 svarta 10or. 2 limpar i tidig position och en av storstackarna höjer till 7400. Ingenting att tveka på här och jag trycker in mina sista 10000. En av limparna synar och det gör även raisaren. Floppen kommer Js 8s 7c. De andra checkar. Turn 3s. Nu går ursprungsraisaren all-in och den andra lägger sig. Han visar As Kc. Han har alltså nötfärgsdraget samt 2 överkort. Jag leder dock fortfarande men han har ju 13 outs. River Kd och jag är ute. Kändes riktigt surt men vad ska man göra. Bara att ställa sig på railen. Placeringen blev typ 190 av 504 pers så det var direkt inget att skryta med.
Pekka är dock kvar och har en skaplig stack så mina förhoppningar ställs till honom. Är dock nyfiken på hur det har gått för Robin så jag gör över till det andra rummet och får nu se att han fortfarande är kvar. Det är nu 48 pers kvar och han har ca 260000 och blindsen är på 4000/8000 ante 1000. Bland det första som händer när jag börjat raila är dock att han dubblar upp Peter Eastgate i ett battle of blinds när robin har A 10 och Eastgate K 6 off. Han tappar sedan några till potter och han har ca 180000 när de går till paus. Efter pausen bygger han upp stacken lite igen efter han 3-bet pushat en snubbe med ett litet par och den andra foldar öppet AQ.
De har nu kommit ner på 4 bord och är garanterade ca 15000 dollar. Efter robin har höjt från knappen får han en all-in emot sig från SB som han synar men han torskar tyvärr en coin-flip och blir kvar med 27000. Dessa åker in nästa hand med 10 6hh men han förlorar tyvärr även denna mot typ 7 2 som träffar en 7a och Robin är ute på plats 32. Riktigt synd att han inte fick går riktigt långt. Prisstrukturen är så himla toppstyrd och då hans 32 plats gav 15000 så gav 1:a 661000 dollar. Alla pengar är i princip på finalbordet.

Efter att jag snackat lite med Robin och sagt god natt går jag tillbaka till det andra rummet för att se hur det går för Pekka. Tyvärr får jag se att han bara har en liten hög 500 chips kvar. Tydligen hade han precis torskat en jättpott med AA mot KK och QQ där en K landade på rivern. Hans sista marker åker nu in med A8off som tyvärr får möta AA och Pekka är ute på typ plats 69. Då 54 fick pris så var det hyffsat nära.

Idag sov vi till efter 12 och efter Pekka tränat tog vi Avengern och drog downtown. Vi var sugna på att käka på Benny´s Bullpen på Binions men när vi kom dit märkte vi att den öppnade först kl 17. Då vi inte orkade vänta över en timme gick vi istället över till 4Queens och käkade på Magnolia. Jag tryckte i mig en Philly Cheese Steak och Pekka en meatlover pizza. Efter maten tog en vi en liten tur på freemont street där Pekka köpte några nyckelringar innan vi satte oss i bilen och drog tillbaka till Stratosphere. Pekka ville åter igen spela på Rio men jag känner mig verkligen inte sugen idag. Lämnade därför över nycklarna till Pekka så att han kunde dra dit själv medans jag slappar på hotellet. Förhoppingsvis kommer han tillbaka sent i natt med en massa dollar.

1 kommentar:

Jörgen sa...

Hur gick dom sista dagarna och framför allt hur gick hemresan ?