måndag 27 oktober 2008

You'll never walk alone

Så jäkla skönt att se. Äntligen är mitt favvolag i världen tillbaka där de hör hemma. Dvs i toppen av engelska ligan. Att de dessutom tvålade till "ryssmaffia-laget" Chelsea nu i helgen gör ju det ännu mera sweet. Bara hoppas att de inte gör som vanligt och börjar torska mot diverse brödgäng som ska vara 3 enkla och tappar det hela. Men i år känns det som att de är stabila så jag hoppas verkligen.

I helgen hade annars Herrklubbsträff och 7 glada grabbar kom hem till mig i Lördags där jag dukat upp med en massa pilsner, snacks och 2 laddade system med Nintendo Wii. Nu skulle det smälla med en 3 kamp i Wii Sports. Spelen vi hade valt var Bowling, golf och tennis. I bowlingen körde vi 2 rundor var och räknade totalpoängen. I golfen spelade 9-hål och räknade bästa score och slutligen körde vi en turnering i tennis där vi delat upp oss i 2 pooler och där vi sedan mötte den andra poolen i placeringsmatcher.

Detta visade sig vara grymt skoj. Ingen hade direkt testat Wii förrut så alla var noviser. Trots detta lockades det fram många skratt. Bowlingen gick inget vidare för mig. Kom inte på hur jag skulle undvika att skriva klotet som en banan (det underlättade kanske inte att man var lite på lyset också). Första rundan fick jag 99 poäng och var näst sist. Andra rundan fick jag dock till det lite bättre och drog ihop 145 så jag avancerade en bit och slutade på 5:e plats.
Golfen var en helt annan historia. Började med birdie redan på första hålet och när vi hade spelat 7 hål ledde jag med 9 slag. Kände mig ganska oslagbar. Detta visade sig vara mitt fall. På hål 8 tappade jag 3 slag efter lite taskig koncentration och på sista hålet lyckades jag med bedriften att slå ner 3 slag på raken i ett vattenhinder och vips var man ikapp mig. Det slutade alltså med en delning av förstaplatsen och jag kan ju erkänna att jag var ganska sur i detta läget.
Avslutningsvis körde vi igång tennisen och jag lyckades vinna 2 av mina 3 poolmatcher. Detta gjorde dock även 2 andra i min pool och i den andra poolen hade vi också 3 pers med 2 vinster samt 1 i varje pool utan vinst. För att särskilja oss så lottade vi våra 3 mot andra poolens 3 för att få fram 3 vinnare. Jag lyckades vinna min match. Med 3 pers kvar så valde vi att köra alla möter alla dvs 2 matcher var. Jag lyckades vinna min första och sedan vann även Nicke sin match och vi hade alltså varsin vinst och vår match blev därför avgörande för hela turneringen. Vi tog varsitt gem och det fick bli ett avgörande. Jag lyckades jobba mig upp till 40-15 men sedan hittade Nicke spelet och vände det hela.

När totalen räknades ihop visade det sig att om jag vunnit sista matchen mot Nicke så hade jag även tagit hem hela trekampen. Nu vann istället Henka som kom 3:a i tennisen och jag slutade på en hedrande andraplats.

Kvällen fortsatte sedan nere på Bellman där vi intog en finfin plankstek och en massa öl. Tyvärr var det vissa i gänget som (som vanligt) blev lite för fulla och förde ett jäkla liv. Runt oss satt en massa par som var ute på typ en romantisk middag och efter drygt 20 minuter så var vi själva i vår del av lokalen. Vi hade lyckats skrämma bort dem. Måste säga att det kändes grymt pinsamt då jag dessutom kände vissa av de som skrämdes bort samt ägaren av stället som som tur var aldrig visade sig i lokalen. Märkligt att vi ett gäng grabbar på 34-35 år inte kan hålla oss så pass städade att vi kan föra en vanlig diskussion utan att rösten alltid ska höjas. Vissa super fortfarande som om de var 18 och har ingen självkontroll. Som tur var blev vi i alla fall inte utslängda. Dock var det en i sällskapet som fick alkoholförbud av personalen och fick nöja sig med att dricka vatten. Kanske lika bra det.

Väl ute från Bellman ville vi vidare men upptäckte då att det var grymt lång kö till Harrys där vi ville in. Jag och Nicke (som slaggade hos mig) bestämde oss ganska snart att vi inte hade någon lust att stå där och frysa så vi tog en taxi och drog hem istället. Ett riktigt bra val tycker jag själv för när man sedan vaknade på Söndagen fanns det inte ett minsta spår av bakfylla och dagen var inte bortkastad.

Tyvärr missade jag storbesöket på Hallsta pokerklubb i helgen. Micke Norinder var på besök från fjollträsk och det visade sig att 55 pers var med och spelade turnering. Hade varit grymt skoj att vara med och även få höra Norinders munläder men herrklubben var planerad sedan länge och har prioritet alla dagar i veckan. Förhoppningsvis går det dock fler tåg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Like pa, just like Vidеο Gamеs lol=)
Here is my web-site :: Microsoft Xbox 360