fredag 24 oktober 2008

7 kort

Gick och drog hem en andraplats i Hallsta igår. Vi spelade en 7-card dealers turnering. Dvs vi kunde välja mellan 7-card stud, 7-card stud H/L och Razz. Tvyärr blev det bara 12 startande men det var ganska skoj ändå.

Turneringen började ganska bra för mig då jag i princip första potten lyckades dra ut Fredrik N med en triss på 7:e gatan i H/L. Efter detta gick det dock betydligt sämre ett tag. Var inne och slaskade i en hel del potter men lyckades inte sätta några drag. Vips så hade jag tappat ner till startstack igen. Den stora potten för mig utspelade sig när vi var 10 pers kvar och vi åter spelade H/L. Jag sitter på knappen och synar bring in med A2 i hålet och en J synlig. Minns inte direkt hur satsningarna sedan gick till men när vi har fått sista gatan sitter jag med A2J27AA9 Dvs kåk varav AA9 dolt. Detta gjorde ju att ingen kunde sätta mig på en hand. Med i potten sitter även Henke och Fredrik. Henke leder och checkar. Fredrik ställer in med ca 3700. Jag börjar tänka lite och synar tillslut motvilligt ;-) Lite skådespeleri för att eventuellt få med även Henke i potten. Hör då all-in från Henke och min call är blixtsnabb. Henke visar upp en kåk men min är självklart högre. Fredrik som ställde först hade "bara" 2 par. Ingen hade en låg så vips var både Henke och Fredrik ute och jag hade en riktigt fin stack.

Lite senare slår jag även ut Eric när jag har QQ i hålet och han pushar med sin synliga J och han visar upp J 10 9. Min hand håller och vi är på finalbord. På finalbordet tappar jag snabbt en del av min stack när jag synar ner Calle som höjer pott i H/L med synlig 9 och jag som istaman potter igen med 235. Han hade bara totalt ca 6 000 så jag tyckte det var värt att försöka dra ut honom. Tyvärr lyckade det inte denna gång.

För att göra en lång historia kort så lyckas jag ta mig till Heads up mot Jörgen där han har ca 60000 av de totalt 84000. Jag börjar dock spela aggressivt direkt och plockar upp en hel del potter direkt. Då bring in är på 1500/3000 så blir det ju en del ändå då det oftast är Jörgen som får göra bring-in och jag som sedan höjer. Ganska snart är vi uppe på ungefär lika mycket och Jörgen föreslår då en split av pengarna som jag godtar. Det är titeln som är det viktiga. Efter denna deal börjar det dock gå utför för mig. Jag bluffar bort ca 10 000 när jag försöker representera ett högt par i hålet men får ett omslag efter 4:e gatan när jag precis bettat ut 6000. Vinden svänger också och jag börjar åka på bring-in med som oftast skitkort och snart är jag nere på ca 15000. När vi sedan spelar Razz och jag har en Q synlig mot Jörgens 4 kikar jag ner och ser att jag har 3 5 i hålet. Jag gör bring in och Jörgen pottar utan att kika på korten. Känner att jag måste chansa och ställer. Jörgen synar såklart och viker upp A 10. Hmm ligger inte så långt efter i alla fall. Efter sjättegatan leder jag till och med med färdig Q hög då det parat sig för Jörgen ett par gånger. Han har dock i princip alla kort upp till J förrutom 4 för vinst så jag förstår att det är slut. Mycket riktigt får han rätt kort och det är game over. Ja, ja tredje gången gillt får jag satsa på. Jag har ju 2 raka andraplatser. Nästa gång är det min tur!

Inga kommentarer: