tisdag 23 juni 2015

Statusrapport

Nu har vi varit i Vegas i 5 dagar och här kommer en liten rapport vad vi har hittat på hittils.

Torsdag 18/6

Spelade en $150 NL Hold Em turnering på Golden Nugget. Ingen rolig historia. Korttorka och åkte ut ganska tidigt efter att ha klivit in i AA med 99 och strax efter KK med 77. Käk intog vi på Cici's pizzabuffé.

Fredag 19/6

Inget spel denna dag. Käkade en riktigt bra buffé på Palace Station och åkte sedan runt och shoppade lite. Blev besök på Walmart, Destination XL och Best buy.

Lördag 20/6

Då Jörgen skulle spela WSOP event och Anders/Pekka spela senior event på Golden Nugget valde jag att dra till Orleans och spela $100 NL Hold Em Bounty turnering. Gick upp och ner hela turren. Lyckades slå ut 2 personer och fick i alla fall några bountys. Den ena med 77 mot 66 och den andra med A6 mot 10 10 där jag fick färg på rivern. Synade hans all-in preflop då han var riktigt short.
Åkte tillslut på 28 plats av 89 startande. Torskade förs med AJ mot 72 och sedan med A9 mot AA.
Brunch intogs tidigare på dagen på Main Street stations buffé.

Söndag 21/6

Började dagen med brunch på Magnolia som ligger på vårt hotell Four Queens. Drog sedan till Rio för att raila Jörgen som spelade dag 2 i sitt WSOP event. Jörgen åkte dock efter ca 10 min så vi bestämde oss för att dra till Las Vegas Outlet south för att göra lite shopping. Fick med mig 4 T-shirts från Big Dog, 12 ankelstrumpor och 1 par byxor från VF. Åkte vidare från outletet mot Orleans med ett litet pitstop på Fry´s då Anders behövde köpa en ström converter. På Orleans spelade vi sedan en $100 H.O.R.S.E turnering. Det började riktigt segt och efter de 3 första spelen hade jag fortfarande inte vunnit en hand och var ca 2000 back (10000 start). När vi spelade Stud började det dock hända grejer och sedan flöt det på. Det var dock lite berg och dal bana ibland men jag lyckades ta mig till finalbord (104 startande) och tog tillslut en 5:e plats som gav $591 dollar.

Måndag 22/6

Startade dagen med buffé på Red Rock och sedan ett besök på Walmart innan vi åkte tillbaka till downtown. Efter lite slappande drog vi förbi Plaza och signade upp i deras klubb men var inte kvar så länge utan drog sedan in på Binions för att lira lite cg. Köpte in för $150 och blev placerad mellan Jörgen och Anders på ett 1/3 bord. Fick en riktig skitstart då jag snabbt förlorade med QQ på brädan K 10 9 och en tredjedel av stacken var borta. Var nere på ca 70 innan det började vända. Lyckades dubbla 2 händer på raken. Först med AK som blev all in mot AQ på brädan A 10 5 och sedan handen efter då jag höjde upp till 15 dollar med AA. Fick 1 syn. Flop A Q 5. Check och den andra checkade. Turn 3. Jag bettar nu 25 och han synar. River 5. Jag bettar nu ut 35 och får nu All-in mot mig. Syn och han visar 33 för en sämre kåk än mig. Växlar ut ca 01:30 med ett fint plus.

Inga kommentarer: