måndag 1 oktober 2007

Hemma igen och sista dagen

Nu har jag varit hemma några dagar om börjar komma tillbaka till livet. Dagarna direkt efter hemkomst var hemska. Jetlaggen var stor och jag sov som en tok. Min tanke var att försöka ställa tillbaka dygnet direkt genom att vara uppe hela dagen då vi landade ca 9 på morgonen. Det var dock dömt att misslyckas. När jag kom hem till Västerås la jag mig på sängen och surfade lite. Helt plötsligt tittar jag till på klockan och den är 18:30 på kvällen!!! Var nog lite trött. Efter detta kunde jag bara glömma att gå och jobba dagen efter. Nu under helgen har jag dock lyckats komma tillbaka något i rätt tidsrytm så förhoppningsvis behöver jag inte vara som en zoombie denna vecka också.

Sista dagen i Vegas kan sammafattas som följande. Poker och väntan. Vår tanke var att sova länge för att sedan vara uppe hela natten och åka direkt till flygplatsen för flyget som går kl 07:10. Det där med att sova länge grusades dock snabbt då vi vaknade vid 10:00. Tog ett snabbt beslut att gå ner och spela 11:00 turren på hotellet. Detta blev ingen rolig historia. Klev ganska snart in i KK med min AK och flop K x x. Pengarna åkte in och jag var tvungen att göra en rebuy. Med endast 2000 kvar efter pausen och bara skitkort så försökte jag på ett move med 22 när 3 personer limpat in i en pott och jag satt på knappen. Fick dock syn av BB med QJ som träffade på floppen och jag var ute. För Nicke gick det dock bättre. Han hade också ca 2000 efter pausen men lyckades plocka upp en del händer och kunde snabbt dubbla upp sig. Han tog sig hela vägen till finalbordet där han var med och splittade vinsten och kunde casha ut ca 580 dollar. Vi hade som vanligt 20% så jag fick fina 120 dollar.

Efter lite snabbt intagande av föda väckte vi upp Robin och drog ner på strippen för att hinna kika på de lite av de hotell som vi fortfarande inte sett. Vi ville även köpa en marker på varje ställe som litet minne. Vi betade därför snabbt av MGM, Tropicana, Excalibur, Luxor och Mandalay Bay. Efter detta var Robin så trött (han hoppar ju på kryckor) så vi avbröt vår quest och hoppade in i en taxi för att en sista gång besöka en Wal-mart för att inhandla en resväska till Nicke. Han hade ju köpt så mycket grejer så han var ju tvungen att försöka få hem dem också. Denna gång kom vi till en lite större Wal-mart med en grymt stor klädavdelning. Ännu en gång gick man loss och hade snart fyllt en vagn med kläder. T-shirts för 5 dollar och byxor för typ 10 är ju helt ok.

Tillbaka på hotellet började vi packa för att ha allt klart innan vi gick ner till pokerrummet. Då upptäcker Nicke att den väska han har köpt inte räcker till. När den är fylld till brädden så har han i princip lika mycket grejer kvar. Bara att hoppa in i en taxi och åka och köpa ytterligare en väska. Min egen packning var det inget problem med. Jag hade med mig en jätteväska. Då jag bara tog med mig 3 ombyten fanns det mycket plats över till det nyinköpta.

När väl packningen var klar begav vi oss ner till pokerrummet för att spela 23 turneringen. Även denna gång så lipade pokergudarna mot mig och de bra starthänderna var som bortblåsta. Man blir lite trött på att hela tiden plocka upp händer som K 2, J 4, 8 2, 7 3 osv. Speciellt när varje pott i princip blir höjd preflop. Fick en halvhand lite då och då som man gick med på men då man missar floppen totalt och man får ett hårt bet mot sig så är det grymt svårt att våga göra några moves. Stacken minskade snabbt och när det var dags för paus så hade jag ca 2100 kvar. Denna gång valde jag att inte göra någon rebuy då det kändes som bortkastade pengar. Jag lyckades dock överleva ett tag och kunde dubbla upp mig då jag ställde blint på BB med K9 mot A5 och en K kom på turn. Snart var dock det roliga över och jag åkte ut på plats 32 av ca 100 spelare.

Då det fortfarande var ca 3 timmar innan det var dags att åka till flygplatsen satt jag mig ner på ett 2-4 limit bord med 80 dollar. Bredvid mig hade jag 2 st heltokiga kineser som bombade varje pott och på något konstigt sätt alltid lyckades träffa. Jag fick skapliga starthänder och floppade ofta drag som aldrig gick in. Hade snart tappat ner till under 40 dollar. Nu väljer dock kineserna att gå från bordet och det är då det börjar vända. Under den närmsta timmen plockar jag upp AA 2 ggr och KK 1 gång. Jag bombar hela vägen och flera synar ner mig hela vägen. Otroligt men sant så håller mina kort varje gång. Min stack är snart uppe på 120 dollar men jag upptäcker då att det börjar bli dags att röra sig mot flygplatsen då klockan börjar närma sig halv 4. Vi spelar ett sista varv och jag slaskar bort lite av vinsten men kan kliva från bordet med 103 dollar. Jag ger dock de 3 överblivna dollarna till dealern och kan casha ut en jämn hundring. Veckans första plussession på cashgame :-) Inte så mycket plus men alltid roligare med plus än med minus.

Väl på flygplatsen går incheckningen ganska snabbt. Nicke har dock övervikt på en av sina väskor och blir tvungen att plocka ur lite grejer som vi får stoppa i vårt handbagage. När vi har gått förbi säkerhetskontrollerna så upptäcker vi att vi har ca 2 timmar kvar till planet går. Vi letar därför upp ett bord och börjar spela gurka. Här är det Nicke som dominerar och vinner de 2 första partierna. Jag lyckas dock vinna den sista och går därför jämt upp.

Själva flygresorna är det inte så mycket att skriva om. Första planet var grymt trångt. Andra planet över pölen var dock bara halvfullt så vi kunde ta ett varsitt 2 säte så vi kunde sträcka ut oss lite grand. Lyckades faktiskt sova några timmar på det andra planet. Dessutom visade de 3 filmer så resan gick ganska smidigt. Det var faktist mycket värre att åka åt andra hållet.

Det var dock med stor sorg som vi lämnade Vegas. I alla fall för min del. Jag gillade verkligen livet där och det var förmodligen den bästa semestern jag haft någonsin. Skulle lätt kunna varit kvar 1 månad till. Redan nu har jag därför börjat planera för nästa år. Tyvärr har jag slut på mina semesterdagar. Annars hade jag lätt hängt på Jörgen och Pekka i december.

Inga kommentarer: